Svar på kommentar

om Opsie:
Hej, du verkar förstålig och duktig... det är såhär att jag har ett problem. 
jag bor på en gård och vi har 5 boxar, och 2 hästar. vi har gott om pengar, mamma äger en valack och jag äger en cponny.. hon älskar att tävla och hoppa. jag är för lång för henne och har fått tillsägelse av dommare osv att ja inte gå tävla henne mer.. hon älskar som ja sa att tävla, får hon inte tävla eller hoppa så mår hon jätte dåligt och går typ i depp... jag kan hoppa henne lite men inte mer än ett lågt pyttehinder eftersom jag är för stor för henne.. hon mår dåligt av det också att jag är för stor. men nu till mitt problem.. jag kan bara inte sälja henne.. hon är mitt liv och jag lovar att jag skulle dö om hon inte är min längre. vi letar en större ponny eller häst nu som jag kan tävla eftersom jag också älskar det. men problemet är också att mimmi vill tävla. känns som jag är ego men jag akn bara inte sälja henne, hon är min bästis :( men hon vill tävla, och ha en ny liten ryttare. jag vill ha henne hemma hos mig men hon trivs inte här! :( hon tror att hon går i efterhand och är häst nr. 2 när jag pysslar om en annan.. så det går inte :'( jag vill ha henne nära mig och kan inte se ett liv utan henne.. eller att hon inte finns i stallet. funderar på att ta självmord ibland för jag mår så dåligt över min älskade ponny som mår så dåligt :'( snälla hjälp!<3 /emilia..
SVAR: Hej Emilia.. Låter verkligen som om du har det riktigt jobbigt. Jag känner igen mig lite i det där.
Innan jag bestämde mig för att sälja Noa♥ så kunde jag inte ens tänka på att hon inte skulle vara min längre. Men mamma tog med mig och provred några hästar, därav en jag fastnade för. Jag tjatade om den hästen i flera veckor, men eftersom vi endast har en stallplats ledig så kan jag inte ha båda. Mamma svarade då att enda alternativet är att vi säljer Noa, för jag börjar bli lite för stor för henne också. Jag började med att tänka på vad jag ville med ridningen, jag vill bli stor, jag vill tävla, jag vill utvecklas med en ny. Jag kan inte heller tänka mig ett liv utan min prinsessa.
Så för det första, tänk positivt. Vart vill du komma? Vill du att din ponny ska vara lycklig? Vill du ha en ny bästa vän? Du får ta fram de positiva i det negativa. Kanske du kan låna ut henne till en liten ryttare som vill tävla?
Din ponny kanske inte finns vid din sida, men alltid i ditt hjärta eller hur? Sälj inte henne så långt bort så du kan hälsa på henne varje dag. Hästar glömmer inte människor. Annars kanske du får ha kvar henne och låta någon annan tävla henne? Lyssna på ditt hjärta. Jag kan inte styra ditt hjärta, det är bara du själv som kan det. Men ko ihåg, tänk på vad som är bäst, tänk på de positiva, hitta din drömponny innan du bestämmer för att sälja. Det blir liksom som en morot till försäljning, jag vet att det är otroligt jobbigt och finns vid din sida, det är jätte tråkigt, hemsk är det. Men vill du att hon ska tävla, och vill du tävla? Ja.. då är det upp till dig!♥ Lyssna till ditt hjärta som jag sa, det finns ingen annan som kan styra ditt hjärta, bara du själv. Gör det som känns rätt och det bästa, tänk inte bara på dig själv utan på din ponny också. Jag hjälper dig gärna att hitta rätt ponny om du berättar vad du söker/prisuppgift m.m.


OBS! Innan du kommenterar, tänk på att ditt IP-nummer loggas, så tänk på vad ni skriver.

Vad heter du?:
Vill du vara inloggad med dessa uppgifter?

Email?: (det är endast jag som kan se detta)

Har du någon blogg eller dylikt, skriv i här:



RSS 2.0