Mejl :)

Kollade nyss min hotmail och såg att jag fått ett mejl från en läsare!
Det var typ 1000 tusen frågor! Haha, så jag svarar på dem nu.. :)
As kul! Jag älskar frågor, som ni vet så kan ni skriva till mig i menyn, i kontaktfältet där.. men skulle det vara några problem så kan ni skriva till [email protected]! Svarar så fort jag kan.
iaf! =D bor du på gård eller? eller förstår inte riktigt.. i två hus eller waah? =D
SVAR: Japp, hos mamma gör jag det. Mina föräldrar är skilda och därför bor jag på olika ställen, pappa bor i hus i ett villaområde och mamma bor på gård.

varför köper du så dyra schampon ock så? är inte det liiite meningslöst, inte för att vara taskig men du kan ju köpa mer hästsaker då=)
SVAR: Uhm, vill att mitt hår ska se bra ut, det är långt och blir lätt tovigt och ser ut som ett skatbo. Behöver jag något i hästväg köper jag det också såklart, men oftast har jag 1-2 tusen över varje månad att göra saker för :) Kan inte spara, det är jag inte så bra på.. ;)

har du eget stall? varför kastar du inte ut någon då så du får en stallplats åt en till häst?=D
SVAR: Nej det har jag inte, jag står uppstallad på gården och det är en kvinna som äger det och vi hyr en box utav henne.
hur mnga boxplatser?
SVAR: 3

vad läser du för bloggar approppå ingentng?=D
SVAR: Hästbloggar, storbloggare, kompisars bloggar m.m

kan itne du skriva lite typ veckoschema hur du ska rida noa coh så??
SVAR: Jorå det skulle jag kunna göra.. men hade jag skrivit ett veckoschema nu så hade det endast stått skritta på det, vilket kanske inte är så roligt att läsa :) Är inte så himla duktig på att anpassa mig efter dem heller, utan jag bestämmer för varje dag hur jag ska rida kan man säga :)

brukar du matcha din outfit när du rider?
SVAR: Hehe, ibland.

har du långt till buss som går till skolan eller?
SVAR: Bussen går utanför huset.

vad ska du göra när du gått ut skolan? eller på sommaren? vill inte du jobba typ som hästskötare eller sådär?? och bli stor så..
SVAR: Åh, jag vet inte riktigt. Jag har inte bestämt mig, men jag vill plugga vidare till tandläkare som ni vet. Men då måste jag flytta, och som det ser ut nu så vill jag inte det. Jag ska dock mejla till en stor (min idol) hoppryttare och fråga lite. Jag vill inte bli sån som mockar, absolut inte. Utan jag vill rida osv, hjälpa till på tävlingar, tävla själv, tävla åt andra osv. Jag vet inte, det är svårt. Jag vill i alla fall inte bli stor inom mockningen eller släppa in/ut hästar varje dag. Trotts allt är det flera år kvar och helst vill jag bo kvar i Sverige. Kanske att jag startar ett försäljningstall men då måste jag flytta nedåt egentligen för att få så bra betalt som möjligt. Men vi får se, har inte bestämt mig än och som sagt är det rätt så lång tid kvar. På sommaren kommer jag dock (nu i sommar) sommarjobba i 4 veckor.
ska du summerjobba? hur länge? hur mkt får du då? =D om du bestämmt <3
SVAR: Ingår i min utbildning, så ja jag kommer sommarjobba i sommar, i 4 veckor. Får 10tusen där för dessa veckor.

varför vill du bli tandläkare =O
SVAR: Bra betalt, finns alltid jobb, roligt.

gillar du klumpiga hästar? assa grova, typ kallblod, fjording osv...?+
SVAR: Jag föredrar smäckra hästar, eller den typ som passar mig, och det gör inte grova hästar, så nej jag gillar inte den typen av häst.

hur mkt ligger noa på utbildningsmässigt? pris
SVAR: Det hon är till salu för.

tycker du det är viktigt att sminka sig i skolan, bära snygga kläder osv?
SVAR: Det är upp till var och en att göra vad dem själv vill. Alla har olika stilar och jag klär mig precis så som jag vill, alla andra också.

använder du några typ back on track saker, lindar du varje kväll eller hur får du dina hästar att vara skadefria?
SVAR: Ja faktiskt, har BoT täcke, använder det dock inte såå jätte ofta! Lindar inte varje kväll, vårdar dem rätt, anstränger inte för mycket osv.

har du löshår? =)
SVAR: Nej, faktiskt inte. Det är mitt riktiga.

hur mycket skulle du lägga på en stor hhäst som gått 130cm och är född 2001? är smäcker och hoppar kanonbra! tränar 140cm utan problem! även snäll i all hantering och ridits av känd ryttare? =)
SVAR: För det första, patetiskt att öka i pris för att hästen blivit riden av en känd ryttare, inte okej! Det beroende på vad det är för typ av häst osv, men utbildningsmässigt så ligger den väl på 150 tusen.

kan inte du videoblogga i stallet?
SVAR: Jo det kan jag göra :)

hur mkt kostar det hos dig om jag vill ta porträttbilder på min häst?=) ska sälja nu och vill ha bra bilder för att sätta ut på annonsen. hur många bilder tar du då? hur blir dem? tar du på vintern också? inomhus eller utomhus?
SVAR: Fotar helst utomhus, kolla för mer info; www.svenskhast.n.nu! Tar på vintern också ja :)
Nu ska jag ned till stallet och pyssla om min kanin och ge henne morötter! :) puss


OBS! Innan du kommenterar, tänk på att ditt IP-nummer loggas, så tänk på vad ni skriver.

Vad heter du?:
Vill du vara inloggad med dessa uppgifter?

Email?: (det är endast jag som kan se detta)

Har du någon blogg eller dylikt, skriv i här:



RSS 2.0