Hur får du Tretorn stövel att hålla så länge som möjligt..?

Tretorn Advance är ett problem hos många, känd för deras dåliga kvalité.
Jag har bytt mina flera gånger på nått år!
Dock har jag den nyaste modellen nu också, med förbättrad dragkedja, knappar m.m! Ska bli kul att se om dem håller när jag börjar rida med ridstövlar igen!

Så här kommer några tips om du vill ha hållbara Tretorn;
  • Smörj inte med lädertvål, bara "diska" med vatten
  • Impregnera när dem blir våta
  • Förvaras torrt
  • Har stövlarna varit våta, låt dem torka långsamt i rumstemperatur
  • Lägg i två läskflaskor i vardera för att göra dem "stadigare"
  • Smörj in dragkedjan med blixtlåsspray
  • Smörj in knapparna med vaselin
  • HÅLL DEM RENA!
Torka av dem från lera efter varje användning, med en trasa med lite vatten på går bra.


OBS! Innan du kommenterar, tänk på att ditt IP-nummer loggas, så tänk på vad ni skriver.

Vad heter du?:
Vill du vara inloggad med dessa uppgifter?

Email?: (det är endast jag som kan se detta)

Har du någon blogg eller dylikt, skriv i här:



RSS 2.0