Dag 5 - Det här finns i min rykt låda

Gummiskrapa

Piggborste som jag använder på benen när de är rena, på kroppen ibland.
Borste

Min rykt "låda", haha min påse är jätte bra, lätt att ta med sig, tar inge mycke plats, och är inte stor och klumpig som de ryktlådor är ;)
Skiftnyckel till broddar
Världens bästa hovkrats.
Gammal borste som ska slängas! Har haft den i typ över 10 år!! Helt sjukt bra kvalite, köpt på Hästbiten.
Burk med Idomin, Helosan och Proteinsalva. Såklart inte blandat.
Knoppkamm
Pampers våtservetter. Oparfymerade såklart. Tvättar hennes mule, näsborrar och runt ögonen med dessa.
Borste
Ryktborste, den jag börjar med, som "bas" för att borta bort allt i pälsen. Äkta tagel tror jag det heter.
Ryktborste, den jag tar efter tagelborsten. Går in lite i pälsen och gör rent ;) Äkta tagel det med.
Piggborste, använder denna på benen när de är smutsiga, samt hovarna haha.
Benreflex
Dammborste. Denna tar jag sist på kroppen för att få bort allt damm :) Äkta gethår, as bra borste! Tar även denna och borstar huvudet.
Sen lite skit, typ gummisnoddar och sånt!
Det kanske är jag som är petig eller.. ? Kan inte blanda ihop borsta med varandra, tex att den jag använder på skitiga ben använder jag på kroppen sen. Blääää.. Det kan jag inte göra.. :) Borsta alltid för mycket än för lite. Jätte viktigt är det (för mig) att borsta igenom pannlugg, man och SVANS. Eftersom Noa har så tjock svans vill jag hålla iordning på den. Tycker det är sjukt äckligt att använda någon annans häst borstar på min häst. Usch.. Absolut inte för att äcklas av andra hästar som ni kanske upplever det, utan för att hästarna har ju fettet i pälsen och så.. tycker inte man ska använda samma borstar då på en annan häst. Speciellt inte om dom är skitiga. Usch! Noa vill ha sina fetter i fred och vill inte ha någon annans häst borstar på sig, haha! :D

Postat av: Anonym

Haha något sliten "hår"borste ;)

2011-01-11 @ 21:39:46
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/

OBS! Innan du kommenterar, tänk på att ditt IP-nummer loggas, så tänk på vad ni skriver.

Vad heter du?:
Vill du vara inloggad med dessa uppgifter?

Email?: (det är endast jag som kan se detta)

Har du någon blogg eller dylikt, skriv i här:



RSS 2.0