Ärsch vi börjar idag ist! Dag 1 - Presentera dig och din häst

Uhm.. aa jag heter Angelika Svensk som de flesta av er vet, har på tidigare ponny tävlat på MSV nivå. Är en glad (oftast) person som tillbringar min tid i stallet, annars är jag med kompisar eller shoppar! Kallas Annie. Bor i Ljusdal, tävlar för Bollnäs Ridsällskap. Jag är född 1993, föddes på Nacka BB i Stockholm, är uppväxt på Värmdö! Flyttade från Stockholm efter ca 10 år till Ljusdal, och efter ytterligare några år flyttade vi till Västerås, bodde där när jag gick i 7an till 9an och då flyttade vi upp igen till Ljusdal efter jag slutat 9an. Började då på ett Naturbruksgymnasium(inriktning hästhållning), till en början va de väldigt bra, men sedan visade skolan sitt även lärarna. Så jag bytte! Nu går jag första året på Slottegymnasiumet i Ljusdal, går på Omvårdnadspogrammet och jag trivs gal1 bra. Är även modellinriktad.
Min ponny Anoda, som kallas Noa, Noel, Nois, Noelboel osv osv, aa kärt barn har många namn eller vad säger man..? :) är ett sto som är född 2002. Hon är från Holland och har varit i Sverige i ungefär 3 år. Noa gillar att äta (!!), hoppa, galoppera, rida ut med kompisar, busa, mysa m.m. Hon har en stor personlighet och är väldigt speciell. Noa är en känslig ponny som kräver en jätte mjuk hand, samt en lugn omgivning.
Jag fick Noa den 4 Juni 2008 så har haft henne i 2,5 år och tillsamans har vi tävlat upp till LA hoppning. Min älskling är till salu tyvärr, är så ledsen över det.. så himla jobbigt.. :'( Men jag ska gå över på stor häst och min längd har dragit iväg och hon behöver en mindre ryttare att ha kul med. Kommer inte sälja henne som någon elitponny, endast till en som vill ha kul och tävla på lägre nivå.. :)
Ja det var väl de.. är det något ni undrar över så kommentera eller mejla mig.. :)
Uhm.. aa jag heter Angelika Svensk som de flesta av er vet, har på tidigare ponny tävlat på MSV nivå. Är en glad (oftast) person som tillbringar min tid i stallet, annars är jag med kompisar eller shoppar! Kallas Annie. Bor i Ljusdal, tävlar för Bollnäs Ridsällskap. Jag är född 1993, föddes på Nacka BB i Stockholm, är uppväxt på Värmdö! Flyttade från Stockholm efter ca 10 år till Ljusdal, och efter ytterligare några år flyttade vi till Västerås, bodde där när jag gick i 7an till 9an och då flyttade vi upp igen till Ljusdal efter jag slutat 9an. Började då på ett Naturbruksgymnasium(inriktning hästhållning), till en början va de väldigt bra, men sedan visade skolan sitt även lärarna. Så jag bytte! Nu går jag första året på Slottegymnasiumet i Ljusdal, går på Omvårdnadspogrammet och jag trivs gal1 bra. Är även modellinriktad.
Min ponny Anoda, som kallas Noa, Noel, Nois, Noelboel osv osv, aa kärt barn har många namn eller vad säger man..? :) är ett sto som är född 2002. Hon är från Holland och har varit i Sverige i ungefär 3 år. Noa gillar att äta (!!), hoppa, galoppera, rida ut med kompisar, busa, mysa m.m. Hon har en stor personlighet och är väldigt speciell. Noa är en känslig ponny som kräver en jätte mjuk hand, samt en lugn omgivning.
Jag fick Noa den 4 Juni 2008 så har haft henne i 2,5 år och tillsamans har vi tävlat upp till LA hoppning. Min älskling är till salu tyvärr, är så ledsen över det.. så himla jobbigt.. :'( Men jag ska gå över på stor häst och min längd har dragit iväg och hon behöver en mindre ryttare att ha kul med. Kommer inte sälja henne som någon elitponny, endast till en som vill ha kul och tävla på lägre nivå.. :)
Tränar dressyr i ridhuset!
Ja det var väl de.. är det något ni undrar över så kommentera eller mejla mig.. :)


OBS! Innan du kommenterar, tänk på att ditt IP-nummer loggas, så tänk på vad ni skriver.

Vad heter du?:
Vill du vara inloggad med dessa uppgifter?

Email?: (det är endast jag som kan se detta)

Har du någon blogg eller dylikt, skriv i här:



RSS 2.0