Tävlingar!

På tävling så kör jag bara efter känsla, jag kan kolla hur många meter det är osv för vissa linjer, men jag måste alltid rida på känsla och hitta avsprångspunkten själv (inte med hjälp av antal galoppsprång på vissa linjer).. Tyvärr! För om jag skulle göra det så glömmer jag bort banan, kan missa ett hinder eller så. Vet inte vad det är, varför jag är så.. att jag glömmer bort banan om jag tänker på annat under ritten. Är väldigt fokuserad och koncentrerad på det jag gör. Finns bara EN väg på banan, och det är över hindrerna..  Jag kan ibland när jag tävlar, typ glömma vart tex. 5an är! Men sen efter 2 sekunder kan jag komma på den igen. Ibland kan det vara försent, speciellt när jag tävlar nationellt och hindrerna kommer hack i häl på varandra. Än så länge har jag inte missat något hinder, och hoppas att jag aldrig kommer göra det heller :)
Är det någon som har samma sak eller? Eller vet vad det är?
AJA, nu kollar jag i alla fall på lite tävlingar tills nästa år, i år blir det ju inga för vi åker inte när det är så mycket snö osv osv :) För säkerhetsrisken!
Vi får se när jag får mina stor häst så när tävlingar och sånt blir. Inget jag kan planera än som sagt..



TÄVLA TÄVLA TÄÄÄÄÄVLA
Snart ska jag ut till stallet, ska mocka och sen tömköra henne tror jag, har håla i 5 timmar, börjar igen 20 i 3!


OBS! Innan du kommenterar, tänk på att ditt IP-nummer loggas, så tänk på vad ni skriver.

Vad heter du?:
Vill du vara inloggad med dessa uppgifter?

Email?: (det är endast jag som kan se detta)

Har du någon blogg eller dylikt, skriv i här:



RSS 2.0