skuulan

Sitter i skolan och väntar på att sista lektionen, omvådnad ska börja.
Är så sjuk och jätte trött, har somnat flera gånger under dagens lektioner idag. Kom i säng EFTER 11 igår, och hur många timmar sov jag i helgen, 5 kanske? eller aa.. är sjuk dessutom. det suger. HATAR! Idag ska jag hem i alla fall, eeeeeheh lät knas men åker med bussen halv 5, så kommer hem typ 5 i eller något. Sen snabbt ned till stallet och rida! :) Blir att jogga någonstans.
Tror Noa♥ får börja vara inne tills lunch nu eftersom det är så jävla kallt ute. Det är taskigt och inte bra att hästarna är ute i så här kallt, farligt för lungorna ju. Däremot så ska jag inte rida så hårt eller antränga henne för mycket när det är så kallt. Räcker med att hon får gå ut vid lunch (och ibland vara inne hela dagen)
För..
måndagar så får hon vara inne tills jag har håla vilket jag har kl 10, rider då och sen står hon inne tills halv 3 när jag åker till skolan.
tisdagar får hon stå inne om ingen kommer till stallet vid lunch.
onsdagar likadant.
torsdagar får hon göra lika som på måndagen.
fredagar får hon stå inne hela dagen om ingen kommer till lunch.
lördag och söndag går ut vid lunch.
det är ju liksom 25 - grader ute. och det är inte bra för hästarna, inte ens att rida så hårt heller. Så får ju bara jogga nu tills denna kylan släppt.. Man dör i näsan och ögonen när man går ut, det bara sticker.

Så hon får börja stå inne nu, räcker egentligen att hon är ute några timmar, sen rider jag ju nästan varje dag. Hon tycker heller inte om att stå ute när det är så kallt. Inte jag heller, dom blir förkylda och är inte bra för lungorna.. men i alla fall!

Idag när jag kommer hem så vet ni ju vad jag ska göra, ska dricka te och ta alvedon efter jag varit i stallet. Det bara rinner från näsan och min temp går upp..



ni har inte sett denna sida när jag modellar, jag vägrar vara med på kort när jag skrattar, iaf med mitt tandsmycke som jag just nu är jävligt trött på :)
mer bilder kommer sen när jag fått dem :)
ha de bra, puss!


OBS! Innan du kommenterar, tänk på att ditt IP-nummer loggas, så tänk på vad ni skriver.

Vad heter du?:
Vill du vara inloggad med dessa uppgifter?

Email?: (det är endast jag som kan se detta)

Har du någon blogg eller dylikt, skriv i här:



RSS 2.0