Doris Day

Här kommer ett inlägg om min fd. cponny Doris Day!
Vi köpte henne år 2006 av Karolina Lindström, med start i MsvA och vinst och placering i MsvB. När vi provred henne första gången så visste jag inte ens att jag skulle provrida en ponny, men jag blev gråtfärdig när jag fattade att jag skulle få en till ponny (hade ju redan två egna då), jag kan inte säga att provridningarna gick något bra, men någonstans fast det en pusselbit som 2 år senare matchade varandra. Hon var smal, omusklad och väldigt seg, och det syndes att hon var en travkorsning! (hon är korsning mellan travare och new forest)
Men vi jobbade verkligen, och jag fick förtroende för henne, som var så starkt att jag kunde säga att vi vann allt. och det gjorde vi ju, våra första 20 starter vann vi, alla klasser, allt. sedan blev det placeringar, vinster igen, vissa gånger gick det inte bra, sedan fick vi en motgång, framgång igen, och sen blev hon skadad (haltade på böjprov), sedan tävlade vi en sista gång och fick med oss en placering, och några därefter var hon såld.

Gratisbio - Gratis biobiljetter

Vi har en låång historia, men jag har aldrig ångrat att jag köpte henne, hon är en ponny som har ett hjärta av guld, så sjukt underbar. En man alltid kan lita på, som alltid kämpar och finns vid ens sida.
Vi startade tillsammans både dressyr och hoppning, i dressyren så startade vi bara lokala klasser, men i hoppningen hade vi resultat tom internationell msvb. tror tillochmed att vi kom 6 utanför där..? (tävlade mot stor hästar och var ca 100 st i varje klass).

Det säger allt, en ponny som man bara kan få en gång i livet, Doris Day, ett minne för livet.
Lite meriter från Doris sida:
  • Vinst i LAG-SM fälttävlan
  • Placering i SM fälttävlan inviduellt
  • Internationell nivå hoppning
  • DM mästare 2005 hoppning och fälttävlan
  • Vinst och placering MSVB hoppning
  • Start MSVA hoppning
  • Placerad LB:1 dressyr (3a)
Säkert något jag glömt, men ni fattar vilken underbar ponny hon är?
HÄR ÄR EN FILM PÅ DORIS OCKSÅ.. helt sjukt, har nästan 7500 visningar på detta videoklipp, är så glad att jag får dela med mig av min saknad till er andra, och visa hur kul vi haft.
egentligen så är det ingen märkvärdig film.. lyssna på låten och kolla, så fattar ni.♥

Och sen lite bilder!: :)












Postat av: Anonym

är den såld eller död?

ifall den är död varför ?:(

2010-11-07 @ 13:32:57
URL: http://www.

OBS! Innan du kommenterar, tänk på att ditt IP-nummer loggas, så tänk på vad ni skriver.

Vad heter du?:
Vill du vara inloggad med dessa uppgifter?

Email?: (det är endast jag som kan se detta)

Har du någon blogg eller dylikt, skriv i här:



RSS 2.0