svar del 5

Kanske lite tråkigt med svaren på frågestunden, men det är bara idag jag svarar på dem! :)
Blir roligare bloggning imorgon och framåt!
hur lång är du, och hur mycket väger du?
SVAR: Min längd håller jag för mig själv.. Typ 50 kg.

vad har du för skostorlek?
SVAR: 39
Vad vill du ha för typ av häst sen när du går upp till storhäst?
SVAR: Den typen U har♥

Hur hanterar du dina hästar efter varje ridpass? (tex duschar, svampar av dom, stretchar, masserar, ger dom godis etc)
SVAR: På sommaren duschar jag av om dem är svettig, eller svampar. strechar sällan efter jag inte är duktig på det och det är så lätt att man kan sträcka sönder hästens ben. Masserar rätt så ofta, godis får dem ibland :) Eller okej, ganska ofta! Eller hon.. inte dem! :)

tröttnar du aldrig på att måste åka till stallet varje dag och mocka mm?
SVAR: Nej! Jag älskar att mocka m.m!

vad inspereras du av ?
SVAR: Roffe

vilken ryttare inom hoppningen tkr du är bäst, och varför ?
SVAR: Roffe, behöver jag ens säga varför? :D

varför gillar du inte att tävla lag?
SVAR: Jag har redan skrivit det, jag blir bara sur ifall det går dåligt för dem andra och bra för mig ;) Men det är så det är, eller hur?

vilken ponny ryttare tycker du rider bäst
SVAR: Vet inte.

hur har du fått söt nosen noa så fin som hon är nu?
SVAR: Blod, svett och tårar! Har jobbat så hårt.

vill du ha medryttare på dina hästar?
SVAR: Nej!

brukar du rida lätt i galoppen? vissa hoppryttare gör ju det..
SVAR: Ja ibland, bara för att underlätta för hästen lite. Men inte ofta alls.

Jag undrar om du köper din häst grejer på Hööks eller vart köper du alla sakerna?
SVAR: Typ mässor, eller skickar efter på olika hemsidor. Köper sällan saker från Hööks.

jag undrar om du tycker att det är viktigt med märkesgrejer?
SVAR: Jag tycker det är viktigt på mig, men inte på andra :)

både på hästen och på ryttaren?
SVAR: Ja, för mig är det viktigt att JAG har det.

har du några tips på hur man kan öva upp sin sits?
SVAR: Jag kan tyvärr inte skriva något tips om jag inte sett dig.

Vad tycker du om ljusblåa och röda tretorn? :)
SVAR: Ljusblåa är jätte fult.. okej förlåt ni som har! Men röda är stilrent och snyggt, tycker jag :) Passar dock INTE med röd kavaj utan man ska ha svart :) Likadant när man har svarta stövlar att man har röd kavaj (eller någon annan färg) men det är super snyggt!

hur går du banan på tävlingar?
SVAR: Går den en gång, ritar i backen, ritar i handen, tänker, går ev. igen. Repeterar i luften ibland när jag rider.

Vad har du tänkt göra efter studenten?
SVAR: Vet inte.

rider du helst ut ensam eller med kompisar?
SVAR: Beror på.
stretchar du dina hästar?
SVAR: Nej och jag tänker inte göra det heller.. ifall jag gör fel. Sen gillar inte Noa det heller, så varför ens göra det när hon inte vill det..

har någon av dina hästar haft någon hovledsinflammation eller liknande?
SVAR: Nepp

hoppar noa i alla lägen?
SVAR: Nej det gör hon då inte, men hon ställer upp det gör hon :)


OBS! Innan du kommenterar, tänk på att ditt IP-nummer loggas, så tänk på vad ni skriver.

Vad heter du?:
Vill du vara inloggad med dessa uppgifter?

Email?: (det är endast jag som kan se detta)

Har du någon blogg eller dylikt, skriv i här:



RSS 2.0