Riiida

Om typ en timme ska jag ned till stallet och ta in Noa! Ska rida ut, vet inte riktigt vart men vi får se! :)
Mockade och gjorde klart allt i morse!
Idag ska jag städa och packa, ska upp tiiiidigt imorgon och rida innan jag åker till Stockholm. Noa ska vila under dessa dagar, sen kanske aa en sak nästa vecka som ingen annan behöver förutom jag och mamma! ;)
Nästa vecka ska Noa skos, få nya skor, vintersulor och brodd ;)
Vi har järnskor på henne nu på vintern eftersom det finns broddhål på dem, annars har vi guldskor (sk. travskor) som är jätte lätta, är dock dyra men man kan ha dem hela sommaren för dem slits inte! Dock har dem inga broddhål tyvärr..
Sedan nästa vecka tror jag det också är, eller nej näst nästa vecka. Då kommer veterinären och ska kolla upp henne! (undersökning bara) Sen vaccinera, samt kolla tänder!
Tror dock hon är frisk som en nötkärna ;) Busponny.
Tror jag ska göra något väldigt jobbigt med Noa idag ;) Haha, typ rida i högsnön ;) Bara det inte är för mycket snö.. det snöar än! Helt sjukt.. så får rida försiktigt ut. Rider nog mot Borr!
Är så trött, höll in på att komma upp i morse! ;) Gick upp kvart över 7 för att släppa ut hästarna, det gick bra. Men fy i helvete.. är så rädd! Höll seriöst på att gråta. När jag gick upp till stallet från Noa's hage så finns det ett fönster ovanför stallet, i ladan där uppe där höet finns. Och jag säger mig varje dag att inte kolla upp dit. Men nu gjorde jag det, och kollade hela tiden, blicken liksom fastnade. Och då såg inte så tydligt, men det var någon där! Någon med en vit klänning såg det ut som. Typ en tjej.. Helt sjukt, jag blev så rädd så jag fick svårt att andas. Men det kan ha varit frost också som hade format sig så. Det var mörkt ute så.. men jag blev sjukt rädd! Uuusch, jag vågar inte kolla dit något mer.. :( Var rädd för varje knackning i stallet när jag mockade och så. Det hördes som någon typ skrek, men det var dörren.. jag reagerade för varje litet ljud. :(
HEMSKT!
Hej vinter, jag gillar inte dig längre.
Bild: Google.


OBS! Innan du kommenterar, tänk på att ditt IP-nummer loggas, så tänk på vad ni skriver.

Vad heter du?:
Vill du vara inloggad med dessa uppgifter?

Email?: (det är endast jag som kan se detta)

Har du någon blogg eller dylikt, skriv i här:



RSS 2.0