Ärsch!

Sitter min sadel som jag har nu, bra på "U" så köper jag inte någon ny i sommar. Alltså.. vi har en sadelutprovare som självklart kommer göra så att den passar om det inte gör det. Bara värma om. Sen ska vi stoppa om sadeln också i vilket fall. Jätte viktigt ju att sadeln sitter bra på hästen! Så att den inte får problem eller så.. Sen är det viktigt att sadeln är omstoppad om det behövs, man får helt enkelt padda upp pengar om man inte har råd med det, eller få en trasig hästrygg! =)
Jag har hört att man ska kolla sadeln på hästen 2 ggr om året! Av en bra sadelutprovare dårå.. Så att den inte klämmer eller sådär. Är inte bra alls..

Noa's sadel sitter liite för trångt, men det är inget akut och hon har inte ont utav det. Får en häst ont i ryggen av sadeln så måste man fixa något åt det på en gång. Det är farligare än vad man tror! Jag har hört så många som tänker "Ärsch" eller "Har inte råd". Men då får man faktiskt ta och prioritera saker, för en välfungerande sadel som sitter bra på hästen är ett måste, om man vill fortsätta rida den såklart..




Men det var inte de jag ville komma till, utan att istället så köper jag nog en Animo kavaj!
Dom kostar ändå 5-6000 kr, så.. Och sen köper jag ett par Pioneer stölvar, som kostar 3-4000 kr. Och en till John Whitaker hjälm som kostar 3000 kr :)
Har inte shoppat saker till mig på jag vet inte hur länge! Nya stövlar är ett måste! Aa, allt är ett måste, jag måste ju rustas upp för 2011 sägongen ;)


OBS! Innan du kommenterar, tänk på att ditt IP-nummer loggas, så tänk på vad ni skriver.

Vad heter du?:
Vill du vara inloggad med dessa uppgifter?

Email?: (det är endast jag som kan se detta)

Har du någon blogg eller dylikt, skriv i här:



RSS 2.0